top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיוסי רייטן

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב אישרה תוכנית לקביעת תחום האיחוד והחלוקה העתידי - בשורה לבעלי הקרקע בתחום המטרו


החלטה בעניין תוכנית איחוד וחלוקה דרום חולון
.pdf
הורידו את PDF • 1.07MB




הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה בשבוע שעבר תוכנית חדשה לקביעת תחום האיחוד והחלוקה העתידי בדרום חולון ( 505-1193937).

בהיבט הזה התוכנית לא הייתה אמורה לשנות את תחום האיחוד והחלוקה במתחם ח/500.

היו כמה תקלות טכניות בגרסה שפורסמה להפקדה שתוקנו בעקבות ההתנגדויות שהוגשו, אך סופו של עניין, כל מי שנכלל בתחום ח/500 נכלל גם בתחום האיחוד והחלוקה העתידי על פי התוכנית החדשה.

 

התוכנית החדשה נועדה להבטיח כי החלקות שנכללו בתוואי המטרו במתחם ח/500 יוכלו לקבל זכויות במסגרת האיחוד והחלוקה העתידי.

התוכנית שיפרה את מצבם של בעלי הקרקע שחלקותיהם נכללות בתוואי המטרו ואפשרה להם בחירה בין שתי חלופות:

1)      מי מהם שירצה לקבל פיצויי הפקעה יהיה זכאי לעשות זאת לאחר פרסום צו ההפקעה (לדעתי צו ההפקעה  צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים).

2)      מי מהם שיהיה מעוניין להישאר בתוכנית ולקבל הקצאות במסגרת האיחוד והחלוקה העתידי למרות ההפקעה יהיה זכאי לכך, בהתאם להוראות התוכנית, וככל שטבלאות ההקצאה והאיזון ייערכו בתוך 15 שנה מהיום.

 

אין צורך במתן הודעה על מנת להישאר בתוכנית, אלא דווקא להפך, יש צורך להגיש תביעה אם מעוניינים בפיצויים.

אני מניח שרוב בעלי הקרקע בתחום המטרו יהיו מעוניינים להישאר בתוכנית, ולכן זאת בשורה טובה מבחינתם.

אני מצרף את העתק ההחלטה בהתנגדויות, שבמסגרתה ניסיתי לבטל את מגבלת 15 השנים  - ביקשתי שישוו את התנאים של חלקות המטרו לחלקות האחרות, ללא מגבלת שנים (הגם שתקופה בת 15 שנים נראית מאוד רחוקה). לצערי ההתנגדות בעניין הזה נדחתה.

יחד עם זאת, אוכל לציין כי מהלך דומה נעשה גם בהרצליה, בתחום חוף התכלת, בה אושרה בשנת 2022 תוכנית משמרת זכויות לשלב האיחוד והחלוקה בתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (הר/2200ב' ).

מאז, מחירי החלקות בתוואי הרכבת הקלה העובר בחוף התכלת לא נמוכים יותר בהשוואה למחירי חלקות סמוכות שמחוץ לתוואי הרק"ל –הציפיה בשוק היא לקבלת הקצאות במתחם זהה בשנים הקרובות.

כך אני מעריך שיקרה גם במתחם ח/500.

כפי שניתן לראות מהחלטת הוועדה, חברי הוועדה המחוזית סבורים שלוחות הזמנים לאישור טבלאות ההקצאה והאיזון במתחם ח/500 יהיו קצרים ולכן החשש להתמשכות ההליכים מעבר ל-15 שנה הוא תיאורטי ובעל סבירות נמוכה.

222 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

וועדת הערר להיטל השבחה קבעה את היטל ההשבחה לתוכנית ח/500 על סך של 330 ש"ח למ"ר

וועדת הערר לפיצויים והיטל השבחה בראשות עו"ד שרון טל בהחלטה מיום 3/5/2021 במספר עררים מאוחדים שהוגשו הן על ידי הוועדה המקומית לתו"ב חולון והן על ידי בעלי קרקע פרטיים כנגד החלטת שמאי מכריע, קבעה כי היטל

bottom of page